Veelgestelde vragen
Bestellen & Betalen
Hoe plaats ik een bestelling?
- Kies het gewenste product (ex. "foto's kleur").
- Klik op "Meer informatie" & “Winkelwagen”.
- Volg het bestelproces stap per stap, zoals aangegeven op de website, tot het einde van jouw bestelling.
- Nadat je de bestelling hebt geplaatst, ontvang je onmiddellijk een bevestigingsmail met daarin het detail van jouw bestelling, het totale bedrag, het gekozen afhaalpunt of jouw thuisadres.
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
- De betaling gebeurt altijd online.
- We hebben gekozen voor de veilige betaaloplossing van Ingenico. Dit geeft jou de garantie dat de bankgegevens die je gebruikt bij een aankoop op onze website absoluut vertrouwelijk behandeld worden. Het hele betaalproces speelt zich af tussen jou en Ingenico en wij kennen het nummer van jouw bankkaart niet.
- Je hebt de keuze uit volgende betalingsmethodes:
- Visa
- MasterCard
- Bancontact/Mister Cash
- Maestro
- Paypal
Waar vind ik mijn bestelnummer?
- Je bestelnummer vind je terug in de bevestigingsmail die je ontvangt na de bestelling. Zorg dat je dit nummer steeds bij de hand hebt wanneer je contact opneemt met de klantendienst.
- Opgelet: Het bestelnummer dat je wordt toegestuurd, bestaat steeds uit 2 groepen cijfers.
Het zijn de cijfers na het verbindingsteken die je moet doorgeven in jouw communicatie. Bijvoorbeeld: 180515 – 21744.
Jouw bestelnummer is 21744.
- Je kan ook via “Mijn account” een overzicht terugvinden van jouw bestellingen.
Kan ik mijn bestelling achteraf nog veranderen of annuleren?
- Het systeem voor het verwerken en afdrukken van digitale bestanden werkt volledig automatisch.
- Daar het om een gepersonaliseerde opdracht gaat, is het niet mogelijk deze te annuleren of te wijzigen.
Ik kan bepaalde producten niet vinden/bestellen via de smartphone?
- Op de smartphone zijn slechts éénbeeldproducten beschikbaar. Wij raden jou aan om de desktop versie te gebruiken om van ons volledige gamma en functionaliteiten te kunnen genieten.
Tevreden, bijbestellen?
- In “Mijn account” in het detail van de bestelling kan je de collage producten (collages, wanddeco, fotoboeken,…) zelf herbestellen. Dit is vooral handig indien je deze niet hebt bewaard in “Mijn creaties".
Bezorgen & Afhalen
Wat zijn de leveringsmogelijkheden?
- Op de website kan je kiezen om het fotoproduct direct bij jou thuis te ontvangen of om het af te halen in één van de MediaMarkt-winkels.
Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
- Afhalen in de winkel is mogelijk voor alle MediaMarkt-winkels die zijn opgenomen in "Mijn MediaMarkt".
Tarieven & Levertijden
Wat zijn de tarieven?
- De tarieven van de fotoservice kan je raadplegen via "Tarieven".
- Wij bezorgen jouw bestelling gratis thuis of in een MediaMarkt-winkel.
Wat is de leveringstermijn?
- De leveringstermijn wordt overal vermeld tijdens het bestellen van jouw product. Je kan deze ook terugvinden onderaan elke pagina via de rubriek "Tarieven".
- Bij gecombineerde bestellingen zal de leveringstermijn deze zijn van het product met de langste leveringstermijn (+ 2 werkdagen voor transport).
Wanneer is mijn bestelling klaar?
- Op het moment dat de bestelling verzonden wordt, ontvang je een e-mail.
- Je kan de status van jouw bestelling volgen via "Mijn account".
Is mijn bestelling wel goed doorgekomen? Ik ontving geen bestelbevestiging.
- Dit kan de volgende oorzaken hebben:
- Je hebt een verkeerd e-mailadres ingevuld => neem contact op met ons via het contactformulier “Contacteer ons”.
- Je hebt jouw bestelling nog niet afgerond => ga naar “Mijn winkelwagen” en volg de bestelprocedure.
- Je bestelling is niet correct bij ons aangekomen => neem contact op met ons via het contactformulier “Contacteer ons”.
Ik ontving geen bericht dat de bestelling klaar is. Hoe komt dat?
- Controleer de spam-folder (junkmail/ongewenste e-mail) in je mailaccount. De kans is groot dat je de bevestigingsmail voor de levering daar terugvindt.
- Is dit niet het geval kan je contact opnemen :
- Via telefoon: 02 465 55 00
- Via e-mail: “Contacteer ons”
- Met de MediaMarkt-winkel gekozen voor afhaling.
Opmaak & Formaat
Ik heb een ander formaat foto’s ontvangen dan hetgeen ik had besteld. Hoe komt dat?
- Dat kan komen omdat jouw foto’s standaard worden afgedrukt volgens de beeldverhouding van de bestanden die je hebt aangeleverd. Bestanden met een beeldverhouding 4:3 resulteren bijvoorbeeld in een afdrukgrootte van 10x13cm, terwijl een bestand met verhouding 3:2 een afdruk van 10x15cm oplevert.
- De beeldverhouding van je foto’s wordt bepaald door jouw camera en is op sommige toestellen op voorhand in te stellen.
- In de print modules kan je steeds zien wat er effectief zal geprint worden. Je kan voor elke foto het te printen deel van de foto wijzigen, door erop te slepen met de muis.
Account & Creaties
Mijn creaties, waar vind ik deze op de smartphone?
- Op de smartphone zijn slechts éénbeeldproducten beschikbaar. Wij raden jou aan om de desktop versie te gebruiken om van ons volledige gamma en functionaliteiten te kunnen genieten.
Wat met de bescherming van mijn privacy?
- Vanaf 28 mei 2018 respecteren wij de GDPR/AVG wetgeving. Mocht je desondanks hieromtrent iets willen laten wijzigen, neem dan gerust contact met ons op.
- Meer informatie: